Posted on

توضیحی از سوپرمارکت های قدیم و جدید

این صنف برای خودش مختصاتی دارد. حداقل میانگین فضای یك مغازه خواربارفروشی، ۱۲تا ۱۵متر است. كم‌ترین جنسی را هم اگر در مغازه جای دهد، جدا از اجاره مغازه و هزینه‌هایش، جواز كسب ۳ تا ۵ میلیون تومان سرمایه می‌خواهد. انواع مختلف كالا را خرید و فروش می‌كند؛ حتی پوشاك
هر مغازه‌ای كه بالای ۱۰۰ متر باشد متراژ آن می‌توان گفت که سوپرماركت است و برای همین این وسعت جا، انواع اجناس را بفروشد؛ ولی مغازه خواربارفروشی زیر۱۰۰متر متراژدارد.کم ترین متراژ خواربارفروشید حدود ۱۵متر است؛ البته با متراژ 12 مترهم با تایید نظر بازرس، اجازه کسب برای فروش صادر میشود. تقریبا حدود 20 تا۴۰ درصد خواربارفروشان جوان هستند و در واقع شغل پدرشان را دنبال میکنند، برای اینکه میخان فضای شیک و فانتزی درست بکنند روی مغازه خواربارفروشی، نام سوپر یا مینی‌سوپر می‌گذارند که شاید به ضررشان تمام می‌شود؛ چون زمانی که دارایی به این مغازه ها بیاید این مغازه ها را به اسم سوپرمارکت میشناسد قطعا مالیاتی هم که وضع میکند بر اساس سوپرمارکت میباشد.

One thought on “توضیحی از سوپرمارکت های قدیم و جدید

  1. مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *